Neler yeni

Hoşgeldiniz!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle görüşebilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi üye Ol!

Yönetim Muhasebecileri İçin Altı Uzmanlık Alanı

admin

Administrator
Yönetici
Katılım
24 Mar 2020
Mesajlar
15
Bir finansal muhasebecinin aksine, yönetim ile çalışan bir muhasebecinin çeşitli uzmanlık alanları vardır. Bu alanlar normalde bir mali muhasebeci bulacaktır. Bir finansal hesabın gerçekleştirebileceği görev ve sorumlulukların bazıları şunlardır: kayıtlar, türler ve dosya muhasebe bilgileri. Nakit yönetimi, bordro, alacak hesapları, ödenecek hesaplar, envanter veya satın alma işlemlerini kapsayan hizmetlerin yürütülmesinde uzmanlığının korunması. Son olarak, mali muhasebeci, işletme hakkında daha geniş bir görüşe ve daha büyük sorumluluklara sahip olan bir muhasebeciyle ilgili olarak, bir firma için toplam muhasebe sorumluluğunun küçük bir kısmında da yer alabilir.


Aşağıdakiler, bir yönetim muhasebecisinin Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri'ne (GAAP) uygun olarak etkili ve verimli bir şekilde çalışmasını bekleyebileceği altı uzmanlık alanıdır:


  1. Muhasebe bilgi sistemi. Bu alandaki yönetim muhasebecisi, daha iyi yönetim uygulamaları için yönetimsel bilgi toplamak amacıyla manuel ve bilgisayarlı muhasebe sistemleri tasarlar ve uygular.
  2. Finansal Muhasebe. Finansal muhasebeci tarafından hazırlanan muhasebe verilerine dayanarak, yönetim muhasebecisi çeşitli raporlar ve finansal tablolar hazırlar ve yönetimin etkinliği ve verimliliği için analiz, işletme, yatırım ve finansal karar almada yardımcı olur.
  3. Maliyet Muhasebesi. Hizmet üretme veya sağlama maliyeti ölçülmelidir. Ayrıca, ürün ve hizmetlerin en uygun maliyetli şekilde üretilip üretilmediğini belirlemek için yönetim ile çalışan bir muhasebeci tarafından da analiz yapılır.
  4. Bütçeleme. Bütçeleme sürecinde, bir yönetim muhasebecisi, yönetimin karlılığı olumlu yönde etkileyen ve nakit akışını iyileştiren bir finansal plan geliştirmesine yardımcı olur.
  5. Vergi muhasebesi. Bir şirket, bir muhasebeci kiralamak yerine, kendi idari muhasebecisini kullanabilir. Örneğin, vergi planlamasına, vergi beyannamelerinin hazırlanmasına ve İç Gelir Servisi ve diğer devlet kurumlarıyla ilgilenmeye odaklanabilir.
  6. İç Denetim. İç denetçiler, kontrollerin yeterli olduğundan ve takip edildiğinden emin olmak için yönetim tarafından benimsenen işletme ve muhasebe kontrol prosedürlerini gözden geçirir. Yönetim muhasebecisi ayrıca, yönetime ve dış taraflara verilen raporların doğruluğunu ve güncelliğini GAAP uyarınca kurallara ve düzenlemelere uygunluk açısından izleyebilir.
 
Üst